Trudny ze względu na ogłoszoną pandemię rok, dla dzieci z domów dziecka znalazł szczęśliwy finał. Pomoc w ramach akcji Deweloperzy Dzieciom dotarła do rekordowej liczby potrzebujących – blisko 100 wychowanków publicznych i rodzinnych, poznańskich i wielkopolskich domów dziecka otrzymało wymarzone prezenty. Wszystko dzięki połączonym siłom 39 deweloperów, którzy w tym magicznym czasie stali się Świętymi Mikołajami i wsparli akcję.
Święta tuż, tuż. Czas spędzony z najbliższymi, w spokojnej i rodzinnej atmosferze. O takim Bożym Narodzeniu marzy wiele dzieci, którym częstokroć nie dane było poczuć świątecznej magii. By jednak błogi klimat mógł zagościć również w domach dziecka, rok rocznie deweloperzy, wspólnie niosą pomoc pod szyldem akcji Deweloperzy Dzieciom organizowanej przez Mission Public Relations. Tegoroczna IX odsłona, jedynej tego typu inicjatywy w Polsce pomogła rekordowej liczbie dzieci – blisko 100 wychowanków domów dziecka otrzymało wymarzone prezenty. Ze względu na pandemiczne obostrzenia zabawa została przeniesiona na przyszły rok, a spotkanie ze Świętym Mikołajem odbyło się online, a sanie gościa z Laponii zawitały w każdym domu dziecka, by przekazać paczki na ręce opiekunów lub dzieci (tam, gdzie było to możliwe). Wielki, objazdowy, finał trwał od 8 do 16 grudnia. – Liczba dzieci, którym udało się pomóc jest naprawdę imponująca, a zwiększyła się do setki w wielkim finałowym tygodniu, bowiem zgłosił się do nas jeszcze jeden dom dziecka, o którego istnieniu nie mieliśmy pojęcia. Decyzja była szybka i jednogłośna: wspieramy – akcentuje Sylwia Dorosceac, organizator akcji Deweloperzy Dzieciom.
Po raz pierwszy akcja Deweloperzy Dzieciom organizowana jest w tak trudnym dla wszystkich momencie. Jednak mimo to, lista zaangażowanych w pomoc przedstawicieli branży mieszkaniowej jest długa, a to pokazuje, jak wielkie serce ma każda z firm. Dodatkowo patronat nad akcją objął Oddział Poznański Polskiego Związku Firm Deweloperskich, z ramienia którego udział wzięło wielu deweloperów. Do IX edycji włączyli się: Agrobex, Archicom, Area Development, Ataner, Budimex, Constructa Plus, Dombud Development, Dom-Eko, EBF Development, Echo Investment, Enklawa Winogrady, Fludra Development, Gravis Developer, Greenbud Development, Grupa Inwest, Inwestycje Hryniewicz, Inwestycje Wielkopolski, KDM Deweloper, KM Building, Konimpex Invest, KosDom, Lepiko Deweloper, Linea Deweloper, Mak-Dom, Monday Development, Nexity, Nickel Development, NovaForm, Planetbud Development, Proxin Investment, Quadro Development, Robyg, Skaland, Sky Investments, SSS Invest, Staneck Development, Tefra House, Villa, Virke.
Wielu deweloperów podkreśla, że działania z zakresu CSR są dla nich istotne. – W naszym CSR-owym kalendarzu akcja Deweloperzy Dzieciom niezmiennie od wielu lat zajmuje ważne miejsce, pomoc najbardziej potrzebującym towarzyszy nam od wielu lat. Nie tylko budujemy, ale jesteśmy społecznie odpowiedzialni – mówi Lucyna Jarczyńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Agrobex. Podobnie podkreśla przedstawiciel firmy Ataner. – W tym trudnym dla wszystkich okresie nowego wymiaru nabiera pojęcie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, ale także solidarności i niesienia pomocy. Zawsze przyświeca nam hasło budujemy, ale i pomagamy, dlatego nie mogło zabraknąć naszego wsparcia w akcji Deweloperzy Dzieciom – dodaje Magdalena Szulc, PR Manager w firmie Ataner.
– Deweloperzy Dzieciom to wyjątkowa akcja charytatywna, w której bierzemy udział każdego roku, aby wesprzeć podopiecznych domów dziecka łącząc przy tym siły z deweloperami z całej Polski. W tym roku wsparcie było szczególnie istotne, aby mimo sytuacji w kraju i na świecie – pamiętać o dzieciach i przynieść im trochę radości w okresie świąt. Odpowiedzialne podejście do prowadzonego biznesu jest dla nas bardzo ważnym aspektem, nie tylko odpowiedzialnością za działalność firmy, ale też szansą na budowanie lepszej przyszłości dla nas wszystkich – dlatego stale angażujemy się w akcje charytatywne, udzielamy pomocy fundacjom oraz szpitalom, a także organizujemy i sponsorujemy wiele różnych wydarzeń kulturalnych czy sportowych – Anna Wojciechowska, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Robyg w Gdańsku.
Wśród patronów medialnych znaleźli się: dopoznania.pl, epoznan.pl, Eurobuildcee.com, Głos Wielkopolski, mieszkaniowi.pl, Nasz Głos Poznański, Otodom, Radio Poznań, RynekPierwotny.pl, Sukces po poznańsku, TerazDom i WTK.