Codziennie tysiące monterów w Polsce wykonuje instalację produktów stolarki budowlanej. Niejednokrotnie jakość usług pozostawia jednak wiele do życzenia. Dlatego Związek POiD prowadzi szereg działań mających na celu poprawę tej sytuacji.
Jednym z nich jest ogólnopolska kampania edukacyjna „DOBRY MONTAŻ”, w ramach której w roku szkolnym 2016/2017 w szkołach zawodowych utworzone zostały klasy patronackie.
Zespół Szkół Budowlanych w Poznaniu, Zespół Szkół Zawodowych Nr 5 w Białymstoku oraz Państwowe Szkoły Budownictwa w Bytomiu to trzy placówki, w których powstały klasy patronackie „DOBRY MONTAŻ” gdzie uczą stolarki budowlanej. To jedno z nowych działań realizowanych w ramach trwającej od 2014 roku kampanii edukacyjnej „DOBRY MONTAŻ”, której celem jest szerzenie wiedzy i zwiększanie świadomości w zakresie prawidłowego montażu wyrobów stolarki budowlanej.
– Ostatnie lata są niezwykle dynamiczne w budownictwie, rozwijają się nowe technologie i niestety, programy nauczania nie nadążają za postępem technicznym. Dlatego, chcąc przygotować absolwenta z szeroką wiedzą na współczesny, zmieniający się rynek pracy, poszukujemy kontaktów z firmami, pracodawcami, producentami z branży budowlanej. Jedną z takich form współpracy jest „DOBRY MONTAŻ” – mówi Anna Hyla, Dyrektor PSB w Bytomiu. – Wiemy, że projekt jest szansą na dalszy rozwój szkoły, ale przede wszystkim, na rozwój ucznia, który idąc na rynek pracy będzie posiadał dodatkowe kwalifikacje i umiejętności – dodaje.
Klasy patronackie powstaną dzięki współpracy placówek szkolnych, Związku POiD oraz zaangażowanych w akcję firm z branży stolarki budowlanej. Kooperacja może przybrać różne formy, m.in. praktyk zawodowych dla uczniów, wyposażenia szkolnych pracowni w niezbędny sprzęt i materiały, szkoleń dla nauczycieli czy też stypendiów dla najzdolniejszych uczniów.
Obok prowadzonej kampanii, Związek POiD aktywnie zaangażował się w powołanie zawodu montera stolarki budowlanej (który obecnie formalnie nie istnieje), organizuje kursy i opracowuje podręczniki do nauki dla przyszłych monterów.
Kampanię „DOBRY MONTAŻ” w charakterze Partnerów wspierają firmy: AIB, Anwis, FAKRO, GERDA, Hörmann, Pol-Skone, Porta, PROLINE, SOUDAL, Stolbud-Włoszczowa i Klimas Wkręt-Met.