Mimo kryzysu sezon na budownictwo trwa – powstają nowe osiedla mieszkaniowe, a indywidualni inwestorzy budują domy. Konkurencja na rynku tych usług jest dość duża, co utrudnia przebicie się zwłaszcza nowo powstałym firmom świadczącym usługi budowlane.
Dostępne formy promocji
Nie jest łatwo zaistnieć na rynku i zdobyć wielu klientów. Co prawda istnieje wiele narzędzi promocji takich jak reklama w gazecie, telewizji lub jeszcze inne sposoby, jak np. ogłoszenia, ulotki itp. Co prawda inwestycja w nie sporo kosztuje i wymaga początkowo poniesienia niemałych kosztów, a dodatkowo efekty tego typu działań mogą być różne. W ostatnich latach popularny marketing internetowy daje duże możliwości promocji – tym bardziej, że ludzie są już przyzwyczajeni, że szukając jakichkolwiek ofert czy informacji, najpierw zaglądają do internetu. Własna strona i pozytywne opinie na forum mogą pomóc w osiągnięciu sukcesu. Jednak i tutaj należy przyjąć pewną strategię, aby promocja była skuteczna (http://www.money.pl/gospodarka/ngospodarka/ebiznes/artykul/poradnik;jak;reklamowac;sie;w;internecie,100,0,341092.html).
Najlepsza forma reklamy
Pomimo wielu możliwości, jakie dają media i narzędzia marketingowe dostępne obecnie, nadal referencje od zadowolonych klientów są najskuteczniejszym sposobem na zdobycie nowych zleceń. Dobra ekipa remontowo-budowlana może dzięki nim skutecznie zdobyć kolejnych zleceniodawców. Każdy, kto chce budować dom, słucha opinii innych, dlatego posiadając już dorobek budowlany, warto zaopatrzyć się o referencje, które będą poparciem zapewnień o skuteczności przedsiębiorstwa.
Gdzie się reklamować?
Marketing, aby był skuteczny, musi być zlokalizowany w odpowiednim miejscu – koniecznie związanym branżowo z tematyką wykonywanych prac. Warto zatem pomyśleć o reklamie w punktach i firmach zajmujących się na przykład sprzedażą oraz dystrybucją materiałów budowlanych i remontowych, a także na przykład usługami transportowo-budowlanymi.
Na pewno pomocne będzie utworzenie własnej witryny internetowej, z której potencjalni klienci będą czerpać informację o zakresie naszych usług i technologiach w jakich pracujemy. Niedrogie, profesjonalne wizytówki firmowe można zamówić np. w http://contentsource.pl . Ich koszt (łącznie z opracowaniem tekstów i grafik) nie przekracza 1000 zł.
Inne skuteczne formy reklamy
Mniej kosztowną i dość skuteczną promocją jest reklama lokalna. W tym wypadku można zamieścić ją na samochodzie oraz rozdystrybuować ulotki w miejscach publicznych. Dla pewnej firmy budowlanej skutecznym sposobem promocji, i w dodatku dość niedrogim, okazało się wydanie 2000 kalendarzyków z ofertą reklamową. Koszt projektu tej reklamówki wyniósł 50 zł, a druk 60 groszy za sztukę. To najlepszy przykład na to, że warto próbować różnych sposobów prezentacji własnych dokonań i gotowości do wykonania kolejnych.