Zautomatyzowany hotel: powiadomienia SMS i email dla gości – co musisz wiedzieć?

Zautomatyzowany hotel
Zautomatyzowany hotel: powiadomienia SMS i email dla gości, fot. ICM Software
Automatyzacja hoteli, aparthoteli i condohoteli to trafna odpowiedź na coraz to nowe oczekiwania i potrzeby gości. Ci, zaczynają traktować nowe technologie jako stały element życia, zauważając, że w ten sposób zyskują cenny komfort. Nic więc dziwnego, że właścicieli hoteli nieustannie szukają rozwiązań, które usprawnią ich pracę i przyciągną nowych klientów. W tej roli sprawdzą się m.in. powiadomienia SMS i email, które pozwalają na szybki, automatyczny i bezproblemowy kontakt z klientem. W jaki sposób można wykorzystać tą funkcjonalność?

Do czego wykorzystać powiadomienia SMS?

Głównym założeniem automatycznych powiadomień SMS od Setpin.pl jest dostarczenie najważniejszych informacji, które usprawnią proces rezerwacji, zameldowania i wymeldowania gościa. Bezpośrednie dotarcie do odbiorcy z pewnością docenią miłośnicy nowych technologii, którzy rzadziej korzystają z np. skrzynek pocztowych.

Szeroka funkcjonalność automatycznych powiadomień SMS umożliwia wysyłanie, m.in.

  • Wskazówek dotyczących dojazdu – ze szczególnym wskazaniem komunikacji miejskiej lub konkretnych wytycznych, dzięki którym gość bez problemu dostanie się do docelowego miejsca.
  • Kontakt z hotelem – dzięki powiadomieniu masz pewność, że gość otrzyma prawidłowy adres kontaktowy, łatwiej dostanie się do obiektu i w przypadku pytań – zadzwoni do recepcji.
  • Prośba o pozostawienie recenzji lub opinii – w ten sposób zyskasz rekomendacje, które wykorzystać możesz na swojej stronie internetowej, wizytówce czy u pośrednika rezerwacji np. Booking.com.Informacje o posiłkach – poczynając od godzin serwowania śniadań i obiadokolacji, jak i tworzonego menu czy występujących alergenów.
  • Inne – powiadomienia umożliwiają Ci tworzenie szeregu komunikatów, dzięki którym gość czuje się „zaopiekowany”. Docelowo w wiadomościach podać możesz: kod do elektronicznych zamków (tutaj więcej informacji), hasła do Wi-fi, obowiązujące ceny biletów, lokalizację okolicznych atrakcji i sklepów spożywczych.

W tworzeniu powiadomień warto pamiętać, że istnieje cienka granica pomiędzy dostarczaniem cennych informacji, a spamowaniem zbędnymi komunikatami. Wykorzystuj więc tą funkcjonalność w sposób przemyślany, dostarczając w ten sposób wyłącznie najważniejszych i przydatnych informacji.

Zalety powiadomień SMS?

Powstałe powiadomienia SMS to połączenie automatyzacji, nowych technologii i szeregu innych, dodatkowych funkcjonalności (dowiedz się więcej), które mają realny wpływ na obsługę i zadowolenie gości. Rozwiązanie to niesie za sobą szereg zalet – w tym:

  • Automatyzacja – system wysyła powiadomienia w sposób automatyczny do docelowych gości. Dzięki temu nie musisz „ręcznie” ustawiać wszystkich wiadomości, mając tym samym pewność, że powiadomienie trafi do docelowego odbiorcy, w określonym przez Ciebie czasie. Ta prosta mechanika powoduje, że możesz całkowicie skupić się na innych ważnych obowiązkach.
  • Profesjonalna obsługa – współczesne badania jasno wskazują, że goście hotelowi wyjątkowo mocno cenią profesjonalną i rzetelną obsługę. Przeprowadzane badania od 2012 roku regularnie potwierdzają, że turyści, są w stanie zapłacić 20% więcej za obsługę, która rozwiązuje ich problemy i spełnia potrzeby. W ich oczach to właśnie jakość jest najwyższą wartością.
  • Szybki kontakt – celem powiadomień SMS jest szybki i bezproblemowy kontakt z gościem, który w ten sposób zyskuje najważniejsze informacje – i to bez konieczności logowania i sprawdzania poczty lub wykonywania połączeń telefonicznych.
  • Samoobsługa – wpływa na wygodę gości, którzy w ten sposób mogą zameldować się w obiekcie o każdej, dowolnej porze. Wszystko to dzieje się przy pomocy urządzenia mobilnego, który ze względu na popularne, nowe technologie, wykorzystywany jest na lotniskach czy w bankach. Klienci więc są przyzwyczajeni do takiej formy i niezwykle chętniej z niej korzystają.
  • Oszczędność – zarówno pieniędzy, jak i czasu, który normalnie przeznaczylibyśmy na wykonywanie połączeń lub masowe wysyłanie maili do gości.

Tekst: ICM Software

artykuł sponsorowany